کد مطلب:234337 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:132

گوشت پرندگان
و من اللحوم لحم المعز الثنی و الجذع و من الطیور الدجاج و الطیهوج و الدراج.

از گوشت هائیكه در ماه حزیران خوردن آن نیكو است گوشت بز یكساله و بره است و از گوشت پرندگان مرغ خانگی و طیهو و دراج نیكو است.

قبلا مقداری درباره لزوم گوشت صحبت كردیم ولی باید توجه داشت كه مصرف گوشت در صورتی مفید و ضروری است كه شرائطی در آن ملاحظه شود.

از چهار پایان حلال هر چه جوانتر باشد بهتر است بغیر از بز كه لااقل یكسال باید داشته باشد، بحدی از سن رسیده باشد كه دندان ثنایای او قدرت مقاومت خود را از دست بدهد زیرا در اینصورت از ریشة علفها بیشتر استفاده میكند چون حربه بریدن او افتاده و یا كند شده و با دندانهای اضراس علفها را میكند قهرا آنها را بریده و بیشتر با ریشه از زمین در میآورد و در جای خود ثابت شده حیوانیكه از علف تمام تغذیه میكند گوشتش بهتر و سالمتر است زیرا غذایش از نظر ویتامینها و املاح معدنی كاملتر است.

نكته فوق بیشتر در ماه حزیران باید رعایت شود زیرا در اینماه بر اثر گرمای زیاد هوا قسمت بالای علفها بیشتر زرده شده و در حكم مرده و عاری از مواد حیاتی اند.



[ صفحه 142]



در مصرف گوشت لازم است متنوع اظهار سلیقه كرد واز گوشت حیوانات گوناگون استفاده نمود كسانیكه بیكنوع یاد و نوع از گوشت آشنا شده اند غذای كامل نمیخورند.



[ صفحه 143]